در مردم غزه ایمان موج میزند

دسته: سياسي
یک دیدگاه
شنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۳

81064923-5533292فرماندار گناباد در سخنرانی راهپیمایی روزجهانی قدس گفت : امام در ۳۵ سال پیش از این در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام می کنند و تسریع کردند روزقدس روز اسلام، روز پیامبر اسلام است و امت اسلامی را در عرصه جهانی متوجه این موضوع می کنند که مشکل جهان اسلام اسرائیل است.

محمدصفایی افزود : هر موضوعی که می خواسته باشیم متوجه جهان کنیم باید آن را به یک مسئله تبدیل کنیم و امام قدس و فلسطین را مسئله جهان اسلام کردند تا همه انرژی جهان اسلام را متوجه قدس نمایند. وی ادامه داد : امروز نه تنها جهان اسلام بلکه تمام مردم آزادی خواه در جبهه روز جهانی قدس قرار گرفته اند.
ارتباط فلسطین با ایران
و لذا فلسطین از سه منظر با ایران ارتباط مستقیم دارد. اولین موضوع این که فلسطین به تعبیر امام عظیم الشان موضوع اسلام و جهان اسلام است و لذا از این جهت به همه مسلمانان موضوعی مرتبط و دارای ارتباط عمیقی است. دومین موضوع فلسطین یک موضوع انسانی است انسان هایی تحت شدیدترین ظلم قرار گرفته اند. و سومین موضوع بعد امنیت ملی ما است اگر اسرائیلی ها فرصت بکنند به هیچ جغرافیای جهان اسلام رحم نخواهند کرد و همه اسلام در خطر اسرائیل است.
دلایل حمله اسرائیل به غزه
محمد صفایی افزود : حال چرا در آستانه روز قدس ۱۸ روز مانده به روز جهانی قدس رژیم دردمنش وحشی صهیونیسم باریکه غزه و مردم مظلومش را تحت شدیدترین حملات وحشیانه و آتش قرارداده است؟ شاید در این خصوص به هفت دلیل بتوان اشاره کرد:
۱- درگیری هایی که در جبهه مقاومت در داخل کشورها قرار دارد مثل سوریه ، لیبی، عراق و فروپاشی اخوان
۲- درگیری ایران در دو حوزه یکی در موضوع هسته ای و دیگری در موضوع تحریم
۳- توجه جامعه جهانی به بازی های جام جهانی
۴- خطای استراتژیک برخی از سران حماس
۵- تشویق عرب های احمق که صهیونیسم ها را به این عمل تشویق کرده اند
۶- حاکمیت یک جریان وابسته در مصر که محاصره غزه را کامل کرد
۷- قطع ارتباط با حامی خود یعنی سوریه
این ها برخی از دلایل تجاوز اسرائیل به غزه است.
فرماندار گناباد خاطرنشان کرد : این تهاجم که امروز ۱۹ روز از شروع آن می گذرد در چه وضعیتی قرار دارد؟ امروز ۶۶ سال از عمر این رژیم می گذرد غزه با این محدودیتی که گفته شد از سال ۱۳۴۶ تا ۸۴ به مدت ۳۸ سال در اشغال اسرائیل بوده است یعنی همه آن را می شناسند بعد از آن دو جنگ را در سال ۸۷ و سال ۹۱ بر این باریکه تحمیل کرده اند در جنگ ۲۲ روز گفته اند در یک هفته آتش می ریزیم و در هفته دوم با ورود نیروی زمینی آن جا را اشغال میکنیم و این محاسبه ها اشتباه در آمد و از هدف اول آنها تبدیل شد به یک هدف نازل که آن هم تحقق پیدا نکرد.
وی اظهار داشت : امروز وقتی نگاه می کنیم با این تصورات هفت گانه بعد از ۱۹ روز کجا ایستاده اند؟ در جبهه اطلاعاتی کاملا شکست خورده اند دومین شکست آنها اخلاقی است آیا افکار عمومی اجازه می دهد به جای سه نفر، شما یک نسل کشی به راه بیندازید. سومین شکست آنها امنیتی است این ها خواستند امنیت سرزمین های اشغالی را بالا ببرند اما اگر در جنگ های گذشته روستاها مورد آتش بود ولی امروز خود تلاویو در آتش است امروز سه میلیون اسرائیلی در پناهگاه ها زندگی میکنند . چهارمین شکست آنها سیاسی است اعتراض به نتانیاهو که چرا این جنگ را آغاز کرده است حتی جان کری در مصاحبه اعلام کرد باز این اسرائیل دردسر درست کرده است.
وی در پایان بیان داشت : البته در سختی مردم نمی توان شکی کرد مردمی که افطار آنها آغشته در خون شده ولی وقتی نگاه به مردم می کنید ایمان در وجودشان موج میزند که می توان پیروزی را در آنها دید.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 823
برچسب ها:
دیدگاه ها
محسن پیرزاده خیبری جمعه 25 تیر 1395 - 4:36 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خوب،است