مهم ترین شاخصه‌های بصیرت؛ دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری و حضور در صحنه

دسته: دسته‌بندی نشده
یک دیدگاه
جمعه - ۳ دی ۱۳۹۵
مهم ترین شاخصه‌های بصیرت؛ دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری و حضور در صحنه

امام جمعه گناباد با گرامیداشت نهم دی‌ماه، سالروز حماسه پرشور ملت ایران علیه فتنه و فتنه‌گران، گفت: هشدار به اهل ایمان در رابطه با فتنه، یکی از هشدارهای مکرر قرآن کریم است.

صادقی نسب امام جمعهحجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، امروز، سوم دی‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت نهم دی‌ماه، سالروز حماسه پرشور ملت ایران علیه فتنه و فتنه‌گران، گفت: هشدار به اهل ایمان در رابطه با فتنه، یکی از هشدارهای مکرر قرآن کریم است.
وی با بیان آیه ۲۵ سوره انفال: «وَاتَّقُوا فِتْنَهً لَا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّهً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ، و از فتنه‏‌اى که تنها به ستمکاران شما نمى‌رسد، بترسید و بدانید که خدا سخت‏ کیفر است.»، افزود: خداوند بعد از اینکه در آیه ۲۴ سوره انفال، مردم را به اطاعت از رهبر جامعه اسلامی دعوت می‌کند، مردم را در خصوص فتنه هشدار می‌دهد.
وی تاکید کرد: بر اساس آیات مختلفی از قرآن کریم، فتنه، تر و خشک را با هم می‌سوزاند و تنها با داشتن بصیرت و اطاعت از رهبری جامعه، می‌شود آگاهانه و درست عمل کرد.

مهم ترین شاخصه‌های بصیرت؛ دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری و حضور در صحنه
امام جمعه گناباد با تاکید بر لزوم داشتن بصیرت، عنوان کرد: دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری، یکپارچگی و حضور در صحنه، مهمترین شاخصه‌های بصیرت است.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، فتنه سال ۸۸ را مصداق بارز فتنه بیان شده در قرآن دانست و با تاکید بر لزوم بازخوانی حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ برای نسل جوان، اظهار کرد: در حالی که آرای ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات، افتخار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بود و می‌توانست دستاوردهای عظیمی داشته باشد ولی ادعای تقلب توسط کاندیدایی که آراء کمتری داشت و دعوت هوادارانش به اردوکشی خیابانی، خسارات سنگینی را برای کشور و نظام رقم زد.
وی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا، ابراز کرد: کلینتون با وجود تلاش فراوان و فاصله اندک آراء او با ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، نتیجه اعلام شده را پذیرفت ولی متاسفانه شکست‌خوردگان در انتخابات سال ۱۳۸۸، از همین مقدار اندک درایت سیاسی هم برخوردار نبودند و بر باطل بودن انتخابات پافشاری می‌کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها به آن‌ها توصیه کردند که برای ادعای خود به قانون مراجعه کنند، ادامه داد: شکست‌خوردگان بدون اعتنا به این توصیه‌ها، فضایی را ایجاد کردند که منافقین ضدانقلاب توانستند با استفاده از این فرصت، به عنوان هوادار، دست به آشوب، اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی زنند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با اشاره به اینکه ملت ایران در نهم دی‌ماه ۸۸ با همان شور انقلابی سال ۵۷ با حضور حماسی خود، بساط فتنه‌گران را در هم پیچیدند، گفت: ملت بیدار و آگاه ایران اسلامی در این روز، نشان داد که ملتی بصیر، ولایت‌پذیر و دشمن‌شناس است که نه تنها در نهم دی، بلکه در هر زمانی که خطری برای نظام اسلامی احساس کند، با حضور خود، فتنه و فتنه‌گران را به قبرستان تاریخ خواهد سپرد.

چشم و هم‌چشمی؛ عامل ایجاد اختلاف و برهم ریختن آرامش در زندگی
امام جمعه گناباد در ادامه با اشاره به کتاب «رساله حقوق» امام سجاد(ع)، افزود: در این کتاب وظایف و مسئولیت‌های انسان به صورت جزئی بیان شده است.
وی چشم و هم‌چشمی را از مسائلی دانست که ضمن ایجاد اختلاف، موجب برهم ریختن آرامش در زندگی می‌شود و با تاکید بر اینکه اگر انسان بتواند با تلاش بیشتر، از راه حلال، وسعت بیشتری به زندگی‌اش بدهد، فضیلت دارد، ابراز کرد: انسان باید زندگی مادی خود را با افراد ضعیف‌تر مقایسه کند تا از غصه‌خوردن بیهوده و برهم ریختن آرامش زندگی جلوگیری شود.
وی، همسران را به احترام متقابل به والدین یکدیگر توصیه کرد و افزود: بر اساس روایت‌های دینی، هر انسان کاملی سه پدر و مادر دارد که شامل والدینی که از آن‌ها متولد شده، پدر و مادری که از آن‌ها علم آموخته و والدینی که فرزندانشان را به ازدواج با او درآورده‌اند، می‌شود.

طلاق، بر خلاف راه و روش ائمه اطهار(ع) است
امام جمعه گناباد، طلاق را بر خلاف راه و سیره ائمه اطهار(ع) و آموزه‌های اسلامی عنوان و تاکید کرد: عقد، یعنی وابسته شدن به یکدیگر و از این‌رو، زن و شوهر باید در همه فراز و نشیب‌های زندگی و خوشی و ناخوشی، وفادار به یکدیگر باشند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب تاکید کرد: بر اساس توصیه‌های دینی، هر یک از زوجین باید حافظ و نگهدار یکدیگر از گناه و آلودگی باشند.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 402
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس شنبه 4 دی 1395 - 5:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا از قطع تعداد زیادی از درختان در درمانگاه تامین اجتماعی گناباد در آخر آذر ۹۵ گزارش تهیه نمی کنید