توجه به نیازمندان ازسیاست‌های آستان قدس رضوی است

دسته: دسته‌بندی نشده , شهری
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
توجه به نیازمندان ازسیاست‌های آستان قدس رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی در جریان بازدید از کتابخانه در حال احداث گناباد گفت: توجه به نیازمندان در کنار امور فرهنگی از سیاست‌های آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی  آیت الله سید ابراهیم رئیسیآیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی و بازدید از پروژه در حال احداث کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد اظهار کرد: مردم گناباد، مردمی بافرهنگ، فرهنگ دوست و ارادتمند به ساحت امام رضا(ع) هستند و احداث کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد در راستای اقدامات فرهنگی است که آستان قدس رضوی برای شهرهای اطراف و خراسان بزرگ انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به تعدد مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در گناباد، این کتابخانه خدمات لازم به جوانان، فرهیختگان و دانش‌پژوهان با مخازن غنی کتاب را ارائه می‌دهد و علاوه بر آن دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نیز می‌توانند از قرائت‌خانه این کتابخانه بهره‌مند شوند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد یک مرکز فرهنگی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برای این شهرستان است و حلقه دانش‌پژوهشی، دانشجویی و حوزوی با احداث این کتابخانه تکمیل می‌شود.

وی بابیان اینکه کتابخانه امام رضا(ع) گناباد با سایر کتابخانه‌های موجود در این شهر متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های جهان اسلام است لذا بر غنای کتابخانه گناباد با توجه به ارتباط آن با کتابخانه مرکزی آستان قدس افزوده می‌شود و این کتابخانه باشگاه فکری و اندیشه‌ای جوانان گنابادی خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی به پیگیری مسئولان و مردم گناباد برای احداث کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: معمولاً در بازدید از پروژه‌های در حال احداث آستان قدس رضوی، پروژه در مرحله آغاز کار خود قرار دارد اما پروژه کتابخانه آستان قدس رضوی گناباد از معدود پروژه‌هایی است که فونداسیون آن اجرا و نشان‌دهنده جدیت در اجرای کار است و با تلاش‌های مسئولان این پروژه در مدت ۱/۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی توجه به نیازمندان در کنار امور فرهنگی را از سیاست‌های آستان قدس رضوی عنوان و گفت: توجه به نیازمندان بر عهده دولت است اما اقدامات آستان قدس رضوی با توجه ظرفیتی که دارد سبب رضایتمندی امام رضا(ع) و مردم را فراهم می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: با توجه به اموال و ثروت‌های فراوان امام رضا(ع) در اقصی نقاط خراسان بزرگ، به‌مقتضای یک نیاز و موقوفات آستان قدس رضوی در شهرهای خراسان بزرگ و عوایدی که این آستانه از این موقوفات دارد، درصدی را برای خدمات فرهنگی و گره‌گشایی در زندگی مردم در آن شهر می‌توان در نظر گرفت.

وی به شخصیت علامه بهلول گنابادی اشاره و تصریح کرد: بهلول گنابادی کار عظیمی علیه مستکبرین و ستم‌کاران انجام داد و وی یک عالم مجاهد سختکوش، ریاضت کشیده و خودساخته است که حقیقتاً نقش مهمی علیه مستکبرین و جریان مسجد گوهرشاد داشت.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: بنابراین در دهه فجر انقلاب اسلامی که دهه پیروزی نور بر ظلمت است، نام بردن از علامه بهلول گنابادی به‌عنوان یک عالم مجاهد استکبارستیز می‌تواند برکات خود را داشته باشد.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 494
برچسب ها:
دیدگاه ها