کمبود اعتبار و تاخیر پرداخت تسهیلات بانکی مانع توسعه گردشگری گناباد

دسته: گردشگری
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
کمبود اعتبار و تاخیر پرداخت تسهیلات بانکی مانع توسعه گردشگری گناباد

فرماندار گناباد گفت: کمبود اعتبار و تاخیر زیاد در پرداخت تسهیلات بانکی از موانع مهم توسعه گردشگری و اقامتگاههای بوم گردی در این شهرستان است.

اقامتگاه بومگردیمحمدعلی نبی پور روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات اقامتگاههای بوم گردی گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید به صورت متمرکز انجام نمی شود. این مساله تنگناهای بسیاری برای متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کرده است.
وی گفت: با وجود ظرفیتهای خوب گردشگری گناباد عملکرد ضعیف برخی دست اندرکاران و اقامتگاههای بوم گردی در جذب موجب کاهش گردشگران و مسافران و در نتیجه رکود رونق اقتصادی در این بخش شده است.
فرماندار گناباد وجود دیدگاه سنتی، به روز نبودن و کاهش کیفیت خدمات دهی را مهمترین مشکل برخی اقامتگاههای بوم گردی دانست و بر استفاده از فناوریهای روز، ظرفیت فضای مجازی و تبلیغات محیطی در این زمینه تاکید کرد.
وی افزود: توسعه اقامتگاههای بوم گردی نقش بسیار مهم در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بخش گردشگری دارد و از بهترین راههای کسب درآمد، توسعه گردشگری در روستاها و جلوگیری از مهاجرت محسوب می شود.
او به وجود مکانهای زیارتی در گناباد و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر زائران و مسافران داخلی و همچنین پاکستانی به سمت مشهد اشاره و بیان کرد: ایجاد تشکلهای صنفی برای هم افزایی در بخش اقامتگاههای بوم گردی توسط متصدیان این مکانها از راههای افزایش ظرفیت و کاهش مشکلات این بخش است.
مهدی ذوالفقاری مسوول اقامتگاههای بوم گردی گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو مورد پرداخت تسهیلات در مجموع به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال به متقاضیان ساخت اقامتگاههای بومگردی این شهرستان پرداخت شده و ۹ نفر هم در انتظار دریافت تسهیلات هستند.
تاکنون ۱۰ مورد موافقت اولیه ساخت اقامتگاههای بوم گردی در گناباد صادر شده که سه مورد آن به بهره برداری رسیده و بقیه در دست اقدام است.

ایرنا

اقامتگاه بومگردی


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 551
برچسب ها:
دیدگاه ها