مجموعه ورزشی بانوان گناباد همچنان خاک می‌خورد؛ خبری از بهره‌برداری نیست

دسته: ورزشي
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
مجموعه ورزشی بانوان گناباد همچنان خاک می‌خورد؛ خبری از بهره‌برداری نیست

مجموعه ورزشی ویژه بانوان گناباد با وجود آن که ۲ سال قبل کلنگ‌زنی شده اما هنوز روی خاک مانده است.

مجموعه ورزشی بانوان گناباد (4)_newبانوان نیمی از جامعه ایران را تشکیل می‌دهند و به‌دلیل مدیریت خانه و تربیت فرزندان و سلامتی روانی و جسمی آنها از اهمیت ویژه‌ای همیشه برخوردار بوده است.

ورزش می‌تواند نقش بسزایی در سلامتی بانوان داشته باشد اما همیشه این قشر مورد کم مهری مسئولان قرار گرفته‌اند و بیشترین امکانات در اختیار آقایان قرار گرفته و این در صورتی است که بانوان حتی در حوزه قهرمانی نیز حائز رتبه‌های جهانی شده‌اند.

کمبود امکانات و فضاهای مناسب، بزرگترین معضلی است که مانع از ورزش‌کردن بانوان می‌شود. در شرایطی که طی سال‌های اخیر حضور و موفقیت بانوان در رشته‌های ورزشی چشمگیر بوده اما در کنار این همه قهرمانی و مدال‌آوری، نبود امکانات، سالن‌های ورزشی و فضاهای مناسب تمرینی در خور شأن بانوان، در بسیاری از مواقع سبب شده تا حتی ورزشکاران و قهرمانان نیز از عرصه ورزش دور شوند.

فقدان اهمیت ورزش بانوان

یکی از ورزشکاران خانم  به خبرنگار تسنیم در گناباد گفت: ورزش بانوان در شهرستان‌ها جایگاهی ندارد زیرا بدترین وقت سالن‌های ورزشی را در اختیار بانوان قرار می‌دهند و یا در احداث مجموعه‌های ورزشی نگاهی به ورزش بانوان نمی‌شود.

وی ادامه داد: به‌طور مثال ساعت سالن بانوان در گناباد بیشتر اوقات ساعت‌های صبح است که در این ساعت‌ها بانوان یا در محل کار خود هستند و یا در خانه مشغول هستند و زمان برای ورزش کردن ندارد.

یکی دیگر از ورزشکاران خانم که در مجموعه ورزشی‌ای که قرار بود برای بانوان در گناباد ساخته شود به خبرنگار تسنیم گفت: این مجموعه چند سال است که قرار بود برای بانوان تکمیل شود ولی شما فقط شاهد آن هستید که قسمتی از آن آسفالت شده و هیچ کار دیگری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مسئولان برای ساخت یک کارخانه ساعت‌ها وقت می‌گذارند و پیگیری می‌کنند اما برای بانوان و ورزش که می‌رسد بودجه نیست و زمان ندارند.

خانمی دیگری می‌گوید: اگر برای سلامت مردم هزینه کنند خیلی از مشکلات و بیماری‌ها بانوان را درگیر نمی‌کند که در آینده هم برای خانواده‌ها و هم برای دولت هزینه زا باشد.ایجاد حداقل امکانات در یک مجموعه ورزشی مگر چقدر هزینه دارد که باید چند سال طول بکشد؟

مجموعه ورزشی بانوان گناباد (1)_new

مجموعه‌ای که خاک می‌خورد

شورای اسلامی شهر یکی از نهاد های برآمده از مردم است که در این حوزه می‌تواند کمک زیادی را انجام دهد و در همین راستا در ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ با حضور محمود واعظی وزیر وقت ارتباطات کلنگ احداث مجموعه ورزشی بانوان گناباد را به زمین زدند اما با گذشت دو سال از این موضوع همچنان اقدام خاصی در این مجموعه صورت نگرفته است.

سید حسین پورهاشمی؛ رئیس شورای اسلامی شهر گناباد در این زمینه به خبرنگار تسنیم در گناباد گفت: در زمینه ورزشگاه بانوان در زمان آقای مهندس علایی شهردار سابق گناباد با خیری به نام آقای شریعت به توافقی رسیدند که شهرداری نسبت به آسفالت پیست دور استادیوم فوتبال شریعت اقدام کند و به تبع آن هم آقای شریعت نسبت به ایجاد چند فضای ورزشی در آن از قبیل زمین‌های روباز والیبال، بدمینتون، نصب میز پینگ پنگ، نصب میز شطرنج و خرید چند دستگاه دوچرخه جهت استفاده بانوان در فاز اول اقدام و به مرور زمان نیز نسبت به توسعه آن اقدام نمایند که شهرداری نسبت به تعهد خود عمل کرد اما آقای شریعت هنوز اقدامی ننموده‌اند البته شهرداری هم پس از تعیین شهردار جدید از ایشان درخواست ادامه کار را نکرده است.

وی در زمینه همکاری دیگر دستگاه‌ها برای این پروژه نیز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی قول همکاری داده‌اند اما میزان آن مشخص نشده است.

هیچ سالن ورزشی اختصاصی بانوان در گناباد وجود ندارد

بعد از گذشت چندین دوره از شوراهای اسلامی برای نخستین بار یک خانم به شورای شهر گناباد ورود پیدا کرده که بانوان گنابادی این موضوع را به فال نیک گرفته و امیدوار به تغییر وضعیت بانوان در شهرستان شده‌اند.

شیما یوسف پور؛ عضو شورای شهر گناباد نیز می‌گوید: در حال حاضر مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری آسفالت شده است درختکاری محوطه پارک در دی ماه انجام می‌شود، زیرسازی زمین  بازی‌های تیمی در دست اقدام است.دانشگاه علوم پزشکی متعهد به تجهیز اتاق مادر و کودک هستند.

وی ادامه داد: به امید خدا پارک با پیشرفت کاری ۷۰ درصد برای عید آماده است و روشنایی پارک هم خیری به نام پاکدامن تامین کردند و در حال حاضر هم بانوان از مسیر پیاده روی استقبال بسیاری کردند. فضای اختصاصی  برای ورزش بانوان در گناباد وجود ندارد سالن‌های خصوصی فعلا فعال هستند و بصورت دوره‌ای مسابقات بانوان در سالن‌های سرپوشیده برگزار می‌شود که امسال اولین دوره مسابقات والیبال جام رمضان بانوان در گناباد برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر گناباد تصریح کرد: در برآورد اولیه برای مجموعه ورزشی بانوان ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده و دارای طرح کلی است اما متاسفانه فقط شهرداری به تعهدات خود عمل کرده است.

توان ساخت مجموعه ورزشی بانوان را نداریم

بدون شک اداره ورزش و جوانان متولی اصلی ورزش در جامعه است و باید پیگیری این موارد را داشته باشد؛ محمدعلی امینی رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد در زمینه مجموعه ورزشی بانوان گناباد اظهار داشت: مجموعه ورزشی مذکور در مالکیت اداره ورزش و جوانان است و یکی از طرح‌هایی بوده که ما به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: کل بودجه عمرانی اداره ورزش و جوانان گناباد در سال ۹۷ فقط ۳۲ میلیون تومان بوده در صورتی که این مجموعه برای تکمیل شدند در حدود ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد.باید صادقانه گفت اداره ورزش و جوانان توان تکمیل این مجموعه را ندارد و باید دستگاه‌های مختلف و خیرین در این مجموعه کمک کنند.

پیگیری‌ها ادامه دارد

حمید بنایی؛ نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی کمبود زیرساخت‌های ورزشی مناسب را از تنگناها و چالش‌های مهم بانوان گناباد دانست و بر استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برای رفع این مشکل تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی از جمله برای بانوان ضروری است. به دلیل برخی واگرایی‌ها از حداقل امکانات موجود نیز برای پر کردن اوقاف فراغت و تامین تندرستی این قشر استفاده مناسب نمی‌شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: از ابتدای حضور مردم در مجلس توجه ویژه‌ای به حوزه بانوان داشته‌ام و برای این مجموعه نیز با خیرین و وزارت ورزش و جوانان بارها صحبت کرده‌ام و حتی محمود واعظی را نیز برای کلنگ‌زنی این مجموعه به گناباد آوردیم اما متاسفانه کمک شایانی به این موضوع نشده است.

گزارش از یاسر سالاری

مجموعه ورزشی بانوان گناباد (1)_new مجموعه ورزشی بانوان گناباد (4)_new مجموعه ورزشی بانوان گناباد (2)_new مجموعه ورزشی بانوان گناباد (3)_new مجموعه ورزشی بانوان گناباد (5)_new مجموعه ورزشی بانوان گناباد (6)_new



نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 996
برچسب ها:
دیدگاه ها