بزرگ ترین مراسم نوروزگاه استان خراسان رضوی لغو شد

دسته: گردشگری
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
بزرگ ترین مراسم نوروزگاه استان خراسان رضوی لغو شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، بزرگ ترین مراسم نوروزگاه استان خراسان رضوی لغو شد.

علیرضا شناسایی اظهار داشت: با هدف توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی روستاهای گناباد در تعطیلات نوروز هر روز یک آئین به صورت منسجم در روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود که از جمله آن «نوروزگاه بیلند» است. 

وی افزود: آئین سنتی نوروزگاه روستای بیلند شامل مراسم نوروزخوانی، ازدواج سنتی، پیاده‌روی خانوادگی، آئین مقامی، بازی‌های بومی و محلی و بازارچه‌های تولیدات صنایع دستی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گناباد عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و در جهت جلوگیری از ویروس کرونا این مراسم که با استقبال خوب هم استانی‌ها و سایر استان‌ها روبه‌رو می‌شد لغو شده است.

شناسایی خاطرنشان کرد: ما زمینه را به صورتی آماده کرده‌ایم که اگر شرایط عادی شد این مراسم را برگزار کنیم تا میزبان گردشگران باشیم.

وی در زمینه شرایط اقامتگاه‌های بومگردی که در گناباد وجود دارد بیان کرد: گناباد بیشترین تعداد اقامتگاه بومگردی در استان را دارد و روستای هدف گردشگری «ریاب» نیز میزبان گردشگران در اقامتگاه‌های خود است که در حال حاضر توصیه کرده‌ایم از پذیرش مهمان خودداری شود اما اگر شرایط بدتر شود پذیرش حتی در اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهرستان را نخواهیم داشت.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 386
برچسب ها:
دیدگاه ها