لزوم انفاق در شرایط کنونی جامعه

دسته: فرهنگي
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
لزوم انفاق در شرایط کنونی جامعه

امام جمعه گناباد با صدور بیانیه‌ای به جایگاه انفاق در اسلام اشاره و مردم را در شرایط بحرانی این روزها به عمل به این توصیه دینی، دعوت کرد.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد با صدور پیامی به جایگاه انفاق در اسلام اشاره و مردم را در شرایط بحرانی این روزها به عمل به این توصیه دینی، دعوت کرد.

متن بیانیه حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد به شرح زیر است:

باسمه تعالی

همانطوری که همشهریان عزیز گنابادی اطلاع دارند با شیوع بیماری خطرناک کرونا (کووید ۱۹) که از یکسو سلامتی همگان را در معرض تهدید قرار داده است و به همین جهت رعایت موازین بهداشتی از اوجب واجبات می‌باشد و لازم است از خدمات پزشکان ارجمند و پرستاران گرانقدر و تمامی کادرهای بهداشتی و درمانی، صمیمانه تشکر و تقدیر نمائیم و از سوی دیگر اقتصاد و معاش مردم بویژه طبقات مستضعف و مستأجر را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا بسیاری از کسب و کارها تعطیل و درآمدها محدود گردیده ولی هزینه‌های زندگی با توجه به گرانی‌ها افزایش یافته و مشکل را چند برابر کرده است.

در چنین شرایطی همه ما مخصوصاً کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند، باید به ندای قرآن که می‌فرماید “و مما رزقناهم ینفقون …، متقین کسانی هستند که از آنچه خداوند به آنان عنایت کرده انفاق می‌کنند. “

همچنینن بر طبق رهنمود پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) که فرمود: ارحم ترحم، از همشهریان خیر و عزیز درخواست می‌شود، همراه با سایر نیکوکاران کل کشور بپا خواسته و در این شرایط سخت با کمک به هموطنانمان، قلب مطهر امام زمان عجل الله فرجه را خشنود نمائیم.

از این رو انتظار می‌رود اولاً اگر منزل و یا مغازه‌ای به اجاره داده‌اند، با توجه به رکود کسب و کار، اجاره بها را تخفیف داده و یا حداقل یکی دو ماه به تأخیر اندازند.

ثانیاً از کسانی که وضعیت مالیشان بهتر است درخواست می‌شود، از احسان و هدیه دادن به خویشاوندان فقیر و عائله‌مند و یا همسایگان و همشهریان بی بضاعت فراموش نفرمایند.

ثالثاً از کسانی که طلبکارند و یا چک و سفته‌ای دارند که وقت پرداخت آن رسیده و بدهکار توان پرداخت ندارد، با مهلت دادن و یا قسطی نمودن آن همکاری نمایند.

رابعاً کارگران سرگذر و روزمزد را کمیته امداد و یا بهزیستی بصورت موقت تحت پوشش قرار دهند.

خامسا همه با سنت حسنه صدقه دادن چه به مراکز نیکوکاری و چه خیریه‌ها، هم دفع و رفع بلا از جان و مال خود کنند و هم موجبات خشنودی خداوند را فراهم سازیم.

امیدواریم خداوند همه بلاها مخصوصاً این بلای خطرناک کرونا را ریشه کن نموده و به همه سلامتی و خیر و برکت مرحمت فرماید.

حسن صادقی نسب
امام جمعه شهرستان گناباد


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3522 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 511
برچسب ها:
دیدگاه ها