شهرداری بیدخت به عضویت سازمان بین‌المللی شهرداران صلح درآمد

دسته: دسته‌بندی نشده , شهری
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

81e0fb715d800dbff7b2e7f645d4c2f3شهردار بیدخت با حکم رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی به مجمع شهرداران صلح پیوست. ماتسویی کازومی رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی ، در نامه خود به محمد میر بیدختی آورده است: بیایید با هم برای رسیدن به جهانی صلح آمیز و آینده ای روشن تر تلاش کنیم؛ منتظر مشارکت شما در فعالیتهای شهرداران صلح از جمله جنبش چشم انداز ۲۰۲۰ هستیم.
شهردار بیدخت هم در این باره به خبرنگار ما گفت : امیدوارم بتوانم پیام‌آور صلح و دوستی ملت ایران اسلامی و شهروندان بیدخت باشم و صدای مردم کشور و شهرم را به گوش سایر مردم دنیا برسانم و ارزش‌های والای ایرانی و اسلامی را بیش از پیش گسترش دهم.
محمد میر بیدختی ، تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ، کشتار و تخریب و ریشه‌کن شدن سلاح کشتار جمعی به‌ویژه سلاح‌های اتمی و شیمیایی در سطح جهان را از اهداف این سازمان اعلام کرد و افزود: تقویت روابط فرهنگی و صلح‌طلبانه بین شهروندان شهرهای عضو سازمان به منظور گسترش فرهنگ صلح و دوستی و پرهیز از نزاع و خشونت از دیگر اهداف این سازمان است.
وی با بیان اینکه ریاست این سازمان به عهده ماتسویی، شهردار هیروشیما و دبیرخانه آن هم در این شهر قرار دارد، گفت: دبیرخانه اروپایی این سازمان نیز در شهر «ایپر» بلژیک، محل وقوع نخستین حمله شیمیایی در جنگ اول جهانی قرار دارد.
سازمان بین‌المللی شهرداران صلح در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی کشور ژاپن و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد و هم اینک بیش از ۶هزار و ۲۰۰ شهردار از ۱۵۳ کشور جهان عضو این سازمان هستند.
تاکنون شهرداران ایرانی عضو مجمع شهرداران صلح جهانی برنامه‌های دوجانبه و چندجانبه فرهنگی ، هنری و علمی مختلفی را در چارچوب این همکاریها در کشور اجرا کرده اند.


نوشته شده توسط:یاسر سالاری - 3544 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 951
برچسب ها:
دیدگاه ها